تغییر زبان پیشخوان وردپرس به فارسی

تغییر زبان پیشخوان وردپرس

تغییر زبان پیشخوان وردپرس به فارسی

تغییر زبان پیشخوان وردپرس به فارسی

خب شمایی که اومدی این مطلب رو بخونی قطعا فارسی زبانی. (جواد خیابانی) استاد آدم باجنبه‌ای هستن به همین خاطر به خودم اجازه میدم باهاشون شوخی کنم.

بریم سر اصل مطلب، شما وقتی قصد دارید که وردپرس رو نصب کنید در همون اول کار بهتون میگه که به چه زبانی براتون نصب بشه. شما طبیعتا بخاطر نکته‌ای که در بی نمک بازی اولم بود زبان فارسی رو انتخاب می‌کنید، اما ممکنه که در بعضی مواقع مثله اتفاقی که برای خودم امروز افتاد یهو میبینید که زبان خارجکیه. وردپرسه دیگه این اتفاقا میفته ولی خیلی ایزی(راحت) میشه درستش کرد و هیییچ نگران نباشید. شما در این مطلب تغییر زبان پیشخوان وردپرس به فارسی خیلی راحت یاد میگیرید که چطوری اینکارو انجام بدین، پس ادامه رو بخونی حتما.

تغییر زبان پیشخوان وردپرس به فارسی در تنظیمات

اولین و راحت‌ترین روشی که همه و مخصوصا خودم(چون خیلی واردم) پیشنهاد می‌کنم همین تغییر زبان پیشخوان از طریق تنظیمات وردپرس هست.

1. در مرحله اول تغییر زبان پیشخوان وردپرس از طریق تنظیمات، باید یک اکانت داشته باشین که به پیشخوان وردپرس دسترسی داره و وارد اکانتتون بشید.

تغییر زبان پیشخوان وردپرس به فارسی
تغییر زبان پیشخوان وردپرس به فارسی

دقیقا با همچین صحنه‌ای روبرو میشین. البته شایدم دقیقا نه چون شما یه چیزایی اضافه یا کم داشته باشید، به هر حال اصل مطلب همینه.

2. در مرحله بعد در نوار کناری اگر خوب نگاه کنید در آخر یک لینک تنظیمات هم وجود داره(البته اگر زبان خارجیه که نوشته settings) موس رو روش نگه دارید یک منوی دیگه باز میشه براتون که حاوی چندتا لینک دیگه‌س که شما با گزینه عمومی(بازم اگر خارجی باشه می‌نویسه general) کار دارید. در عکس پایین به صورت تصویری و قشنگ نشونتون دادم. 🙂

تغییر زبان پیشخوان وردپرس
تغییر زبان پیشخوان وردپرس

دقیقا به همین صورت. حالا روی دکمه عمومی کلیک می‌کنید و وارد یک دنیای جدید میشین. شوخی کردم میرین صفحه بعد.

3. در این مرحله شما در صفحه تنظیمات عمومی قرار دارید و یکم که به شمت پایین اسکرول کنید یه چیز خیلی باحال می‌بینید. اون چیزی نخواهد بود جز زبان سایت. روی اون کلیک می‌کنید و زبان پیشخوان وردپرس رو روی هر زبانی که می‌خواهید یا بلدید یا عشق می‌کنید قرار میدید و تمام. البته که بازم روش میگم براتون تموم نشده و اینکه تصویر این قسمت پایینم ببینید.

تغییر زبان پیشخوان وردپرس در پنل وردپرس
تغییر زبان پیشخوان وردپرس در پنل وردپرس

خب الان یک روش خیلی راحت یاد گرفتیم که زبان وردپرس رو تغییر بدیم. ببخشید این هم برای سئو محتوا لازمه و باید بگم که تغییر زبان وردپرس به فارسی خیلی راحته و شما در این آموزش تا اینجای کار به این مهم پی بردین. دوباره باید اضافه کنم که آموزش تغییر زبان پیشخوان وردپرس به فارسی ما خیلی راحته و اینم برای سئو لازم بود ببخشید. 🙂

بریم برای روش بعدی تغییر زبان وردپرس.

تغییر زبان پیشخوان وردپرس از طریق فایل wp-config.php

اما یک روش دیگه هم وجود داره که یکم دردسر بیشتری داره ولی خب حتما کارسازه. ینی چی؟ ینی اینکه ممکنه از روش اول استفاده کنید و کل مراحل رو برای تغییر زبان سایت انجام دادید و در قسمت آخر گزینه زبان سایت رو نبینید. مگه میشه؟ بله میشه. بخاطر همین شدیدا بهتون توصیه می‌کنم که فایل وردپرس رو از مخزن اصلی و معتبر خود سایت وردپرس دانلود کنید. بعضی وقتا چنین مشکلاتی پیش میاد دیگه ولی هیییچ نگران نباشید چون اینم خیلی راحت (البته به راحتی روش قبل نه) میشه حلش کرد. خب بریم که ایم روش هم یاد بگیریم.

  1. در مرحله اول از fa.wordpress.org/download فایل وردپرس فارسی رو خیلی ایزی و راحت دانلود می‌کنید.
  2. خب فایل دریافتی رو باز می‌کنید و وارد مسیر wordpress/wp-content/language شوید و فایل هایی که پسوند .mo و .po دارند رو کپی کنید.
  3. الان باید وارد هاست‌تون بشید و اون فایل هارو در مسیر wordpress/wp-content/language جای‌گذاری کنید.
فارسی کردن پیشخوان وردپرس
فارسی کردن پیشخوان وردپرس

خب در تصویر بالا فایل هایی که باید کپی کنید رو مشاهده می‌نمایید.

الان اینکار رو که انجام دادین فقط یدونه کار کوچولو دیگه مونده که باید انجام بدین و دیگه تمام. باید وارد تنظیمات هاست خودتون بشین و فایل wp-config.php رو باز کنید.

اگر پنل شما direct admin (دایرکت ادمین) باشه با آموزش تصویری زیر می‌تونید فایل رو راحت پیدا کنید.

پنل دایرکت ادمین برای تغییر زبان وردپرس
پنل دایرکت ادمین برای تغییر زبان وردپرس

ابتدا در قسمت مدیریت فایل کلیک می‌کنید.

پنل دایرکت ادمین برای تغییر زبان وردپرس
پنل دایرکت ادمین برای تغییر زبان وردپرس

در اینجا به پوشه public_html وارد می‌شوید.

پنل دایرکت ادمین برای تغییر زبان وردپرس
پنل دایرکت ادمین برای تغییر زبان وردپرس

خب اینجا هم که فایل wp-config.php رو پیدا کردیم. این فایل رو باز می‌کنیم، برای باز کردن کلیک راست می‌کنیم و روی گزینه edit کلیک می‌کنیم.

در صفحه ویرایش کد به دنبال قطعه کد define(‘WPLANG’, ”) می‌گردیم اگر پیدا کردیم که پاک می‌کنیم و قطعه کد define(‘WOLANG’, ‘fa_IR’) رو جایگزین می‌کنیم و اگر هم پیدا نکردیم بازم همون قعطه کد که گفتم رو میذارین و تموم.

الان مراحل روش اول رو برید و گزینه زبان سایت رو می‌بینید دیگه. 🙂

برای انجام خدمات طراحی سایت، لوگو و گرافیک، سئو و … می‌تونید با شماره هایی که در صفحه تماس با ما وجود دارد تماس بگیرید.

بایگانی ها

دسته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *